Guru Cantik, Pelajar Tidak Ponteng kelas!

Seorang guru Bahasa Inggeris, Teacher Lin Xuewei yang mengajar di Guangdong University of Foreign Studies Business College menjadi popular secara tiba-tiba bukan kerana memakai pakaian yang ketat dan seksi tetapi kerana kecantikan semulajadinya sehinggakan dia digelar "Goddes Sister".

"beauty with brain".

Disebabkan kecantikan yang dimiliki oleh Lin Xuewei, kebanyakan pelajar-pelajar di universiti tersebut tidak lagi ponteng kelas apabila cikgu Bahasa Inggeris ini masuk mengajar. Menurut rakan sekolah sekolahnya dahulu, dia digambarkan sebagai seorang yang mempunyai kecantikan yang sangat sempurna.



As confirmed by Guangzhou Daily newspaper, a high school schoolmate of Teacher Lin Xuewei told the paper’s journalist: “She’s my high school classmate, her grade were always very good, and describing her looks as “flawless beauty” is not the least bit excessive. From middle school to university, she was always a school beauty on campus.”

Ada juga yang berjenaka dengan mengatakan kalau lah dari dulu lagi cikgu-cikgu yang mengajar Bahasa Inggeris ini cantik, sudah tentu prestasi subjek Bahasa Inggeris meningkat. Ada juga pelajar yang menulis untuk meminta Kementerian Pelajaran supaya mula mengambil guru-guru yang cantik sebagai tenaga pengajar.

Tetapi ada juga yang berpandangan berbeza mengenai isu cikgu cantik ni.....hu hu hu

Although Teacher “Goddess Sister” is indeed very beautiful, its said those who are in her class don’t skip class, and that’s not fair to the other teachers. So students ditch class of teachers with ordinary common appearances? I think those students aren’t diligently learning at all, aren’t thinking about their own futures at all, simply going to class just to look at the pretty girl.

Sumber :  

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment